radomski portal informacyjny
Przypomnij hasło Rejestracja
  STRONA GŁÓWNA » Sporty Zimowe » Ćwiczenia na narty
Zanim założysz narty...

Zimą nic tak nie sprawia przyjemności, jak jazda na nartach. Ci, którzy dobrze znają ten sport, wiedzą jak ważne jest przygotowanie do sezonu

Wytrawni narciarze pracują cały rok nad swoją kondycją, by w zimie czuć się bezpiecznie. Uprawiają biegi, gimnastykę, ćwiczenia siłowe, bowiem dobrze przygotowany organizm, wzmocnione mięśnie, zabezpieczają przed kontuzjami i sprawiają, że jazda na nartach jest przyjemniejsza.

Krótka lekcja zanim zjedziesz w dół:

Jeśli zostało ci trochę czasu do wyjazdu na narty zadbaj o nogi i spróbuj codziennie wykonywać serię ćwiczeń wzmacniających. Najprostszym ćwiczeniem jest chodzenie po schodach, zrezygnuj więc z windy, jeżeli możesz je wykorzystać. To nie tylko poprawi twoją kondycję, ale wzmocni mięśnie pośladków i nóg.

  • Codziennie wykonuj około 100 przysiadów na całych stopach. Pamiętaj, że uginając nogi wydychasz powietrze ustami, a podczas wyprostu nóg wdychasz powietrze nosem.
  • Doskonałym ćwiczeniem wzmacniającym nogi jest tzw. "krzesełko”. W pozycji takiej należy spędzać 3-4 minuty (i więcej, w zależności od możliwości). Stań tyłem do ściany i nie odrywając od niej pleców uginaj powoli nogi w kolanach tak, żeby uda i podudzia tworzyły ze sobą kąt prosty. Wytrzymaj w tej pozycji jak najdłużej (rys.a)
  • Wypady: to ćwiczenie nie tylko wzmacnia nogi, ale i kształtuje pośladki. Z pozycji stojącej energicznym ruchem, wykonaj wypad prawą nogą do przodu; lewa noga wyprostowana z tyłu, pośladki napięte. Wróć do pozycji wyjściowej i to samo zrób drugą nogą (rys.b)

Przygotowany organizm gibkościowo i siłowo sprawi, że nabierzesz siły i pewności siebie.

ZANIM WEJDZIESZ NA STOK PAMIĘTAJ O ROZGRZEWCE!

Wyrobienie nawyku rozciągania mięśni przed i po wysiłku uchroni cię przed bolesnymi skurczami po dynamicznej i długiej jeździe. Łatwiej ci będzie wstać następnego dnia bez przykrych bólów mięśni.

ĆWICZENIE 1
Chwyć kije narciarskie oburącz i przekładaj je do tyłu i do przodu rozgrzewając w ten sposób stawy barkowe.

ĆWICZENIE 2
W butach narciarskich z pozycji stojącej (kije wbite w śnieg) wykonaj kilka wymachów ugiętą prawą nogą ,a potem lewą.

ĆWICZENIE 3
W przypiętych nartach stań ze złączonymi nogami, z tej pozycji wykonaj przysiad, połóż się na tyłach nart, następnie powróć do pozycji stojącej.

Przyjemnego wypoczynku ...

Mariola Bojarska-Ferenc

inne artykuły z działu:
Filmy Instruktażowe
Zobacz Prognoze Pogody
Pogoda w Zakopanem
Ośrodki Narciarskie
Szczęśliwice, Warszawa, mazowieckie
Dla początkujących i zaawansowanych - Górka Szczęśliwicka zaprasza amatorów narciarstwa
Soszów (śląskie, Wisła)
Stacja Narciarska Soszów w Wiśle to ośrodek narciarski położony w pobliżu Wisły (w prostej linii ok. 4 km na zachód od centrum miasta) w Beskidzie Śląskim na północno-wschodnim zboczu Soszowa Wielkiego (886 m n.p.m).

Copyright © 2013 serwis : narta.pl Projekt i wykonanie: Interactive Fit.pl