radomski portal informacyjny
Przypomnij hasło Rejestracja
  STRONA GŁÓWNA » Sporty Zimowe » Ćwiczenia na narty
Ćwiczenia dla snowboarderów – część 2

Pora przygotować się na zdobycie śnieżnych stoków. Zanim zapakujesz do samochodu swój snowboard, popracuj jeszcze nad górą

W treningu obowiązują te same zasady, co w przypadku dolnych partii ciała, czyli 2 serie jednominutowych ćwiczeń oraz 1 minuta przerwy między seriami. Przyda się także równoważnia zrobiona z deski snowboardowej i stalowej rurki lub wypełnionej wodą butelki po 2-litrowym napoju.
 

1. Pompki – to ćwiczenie idealnie wzmacniające mięśnie klatki piersiowej, ramię, triceps, przedramię i nadgarstek. Jeśli jesteś już znudzony zwykłymi pompkami, możesz wykonać je opierając ręce na równoważni. Starając się utrzymać równowagę, pamiętaj o wdechu w czasie podniesienia i o wydechu podczas opuszczenia.

pompki na równoważni pompki na równoważni

2. Zanurzenie – działa na te same partie mięśni, co zwykłe pompki. Dzięki temu ćwiczeniu przygotujesz swoje ręce na wstrząsy podczas upadków. W pozycji siedzącej połóż ręce na równoważni za swoimi plecami. Unieś tułów i wytrzymaj w takiej pozycji 2-3 sekundy.

zanurzenie zanurzenie

[-------]

3. Rozciąganie ramion – płynny ruch ramion jest kluczem do utrzymania równowagi na stoku. Aby przygotować tą cześć ciała na trudy zimowych zjazdów, złap prawą dłonią za lewy nadgarstek. Pchnij lewą dłoń do momentu, aż poczujesz napięcie mięśni. Utrzymaj taką pozycję przez 30 sekund. Powtórz to samo z drugą ręką.

rozciąganie ramion rozciąganie ramion

4. Rozciąganie ramion nad głową – ćwiczenie wzmacniające mięśnie ramion i górne partie pleców. Złap lewą dłonią za prawy łokieć. Unieś ręce za głowę tak daleko, aż poczujesz napięcie mięśni pleców – wytrzymaj w takiej pozycji 30 sekund, po czym powtórz to samo z drugim łokciem.

rozciąganie ramion nad głową rozciąganie ramion nad głową

 

Ćwiczeń przydatnych dla amatorów śnieżnej deski jest oczywiście dużo więcej. Ważne, by przed wpięciem butów w wiązania przygotować całe ciało do trudów sezonu. Dzięki temu staniesz się prawdziwym królem stoku.

 
 

www.fit.pl

inne artykuły z działu:
Filmy Instruktażowe
Zobacz Prognoze Pogody
Pogoda w Zakopanem
Ośrodki Narciarskie
Szczęśliwice, Warszawa, mazowieckie
Dla początkujących i zaawansowanych - Górka Szczęśliwicka zaprasza amatorów narciarstwa
Soszów (śląskie, Wisła)
Stacja Narciarska Soszów w Wiśle to ośrodek narciarski położony w pobliżu Wisły (w prostej linii ok. 4 km na zachód od centrum miasta) w Beskidzie Śląskim na północno-wschodnim zboczu Soszowa Wielkiego (886 m n.p.m).

Copyright © 2013 serwis : narta.pl Projekt i wykonanie: Interactive Fit.pl