radomski portal informacyjny
Przypomnij hasło Rejestracja
  STRONA GŁÓWNA » Sporty Zimowe » Ćwiczenia na narty
Ćwiczenia dla snowboarderów – część 1

Miłośnicy zimowych szaleństw doskonale wiedzą, że jazda na snowboardzie wymaga siły, wytrzymałości i dobrego wyczucia równowagi. Zestaw ćwiczeń dla amatorów śnieżnej deski doskonale przygotuje cię do białego szaleństwa

Przedstawiamy ćwiczenia przeznaczone dla dolnych partii ciała.

Poniższe ćwiczenia możesz wykonywać także w domowym zaciszu, jednak będziesz potrzebować kilku sprzętów.

  • równoważnia – jest łatwa do zrobienia. Potrzebna będzie deska snowboardowa (lub zwykła o podobnych rozmiarach) i 2-litrowa butelka wody lub metalowa rurka o podobnej średnicy,
  • hantle – jeśli ich nie masz, możesz wykorzystać plastikowe torby wypakowane konserwami np. z tuńczyka,
  • kij od szczotki lub mopa – na pewno znajdziesz go w swoim domu,
  • piłka do ćwiczeń,
  • step lub kilka bezużytecznych książek,
  • program ćwiczeń – notatka w które dni trenujesz, jakie ćwiczenia masz wykonać i ile razy je powtarzać.

Program Total Body

Przygotuj się do zimowego szaleństwa. Trenuj 2-3 razy w tygodniu. Pomiędzy treningami zrób dzień przerwy. Dzięki temu programowi wzmocnisz swoją siłę i wytrzymałość.

Zasady:

  • 2 serie jednominutowych ćwiczeń,
  • 1 minuta przerwy między seriami,
  • zanim zaczniesz zrób 10-minutową rozgrzewkę.

Ćwiczenia siłowe – dolne partie ciała

1. Przysiady – stań w rozkroku z kijem od szczotki za szyją, zegnij nogi w kolanach do 90 stopni i napnij mięśnie, powoli wyprostuj się. Aby utrudnić ćwiczenie po obu końcach kija możesz zamontować ciężarki, ale pamiętaj, że skuteczniej będzie zwiększyć ilość powtórzeń.

[-------]

2. Wykrok – stań prosto, stopy złączone, zrób wykrok do przodu. Staraj się cofniętym kolanem nie dotykać podłogi. Aby utrudnić ćwiczenie możesz przyciskać do piersi np. torbę z zakupami.

3. Podnoszenie łydek – stań na palcach na krawędzi podwyższenia, np. kilku książkach. Opuść pięty w dół, a po chwili znów unieś się na palcach. Dla utrudnienia spróbuj przez 30 sekund wykonywać ćwiczenia na jednej nodze, potem zmień ją na drugą.

4. Przysiad na równoważni – stań w rozkroku na równoważni, delikatnie przykucnij, wyciągnij w bok ręce, patrząc cały czas na wprost i balansując ciałem staraj się ugiąć kolana w kąt 90 stopni, po czym powrócić do pozycji wyjściowej.

 

5. Rozciąganie czworogłowego – w pozycji stojącej, podciągnij nogę do tyłu i złap się za kostkę. Przykucnij do momentu, gdy poczujesz delikatne napięcie drugiej nogi – utrzymaj pozycję przez 30 sekund, po czym zmień nogę.

[-------]

6. Rozciąganie ścięgien udowych – usiądź na podłodze z rozciągniętymi w literę V nogami. Złap obiema dłońmi za palce prawej stopy, staj się wytrzymać w zgięciu przez 30 sekund, potem zrób to samo z lewą stopą.

7. Rozciąganie pachwiny – siedząc na podłodze, ułóż nogi w literę V. Nie odrywając się od podłoża wyciągnij ręce przed siebie dotknij ziemi najdalej jak potrafisz. Wytrzymaj w takiej pozycji 20 – 30 sekund.

 

 

8. Rozciąganie pośladków – w pozycji siedzącej przełóż prawą nogę nad lewym kolanem. Połóż na ziemi prawą rękę i obróć się w tę stronę. Wytrzymaj 30 sekund, po czym analogicznie zrób to samo z drugą stroną.

Dolne partie ciała odpowiadają za wytrzymałość i siłę na stoku. Trenuj solidnie przez ten tydzień, bo w przyszłym skupimy się na górnych partiach ciała. Zanim wyciągniesz snowboard i zapakujesz go do samochodu będziesz już w doskonałej formie, gotowy na białe szaleństwo i szusowanie na stoku.

www.fit.pl

inne artykuły z działu:
Filmy Instruktażowe
Zobacz Prognoze Pogody
Pogoda w Zakopanem
Ośrodki Narciarskie
Szczęśliwice, Warszawa, mazowieckie
Dla początkujących i zaawansowanych - Górka Szczęśliwicka zaprasza amatorów narciarstwa
Soszów (śląskie, Wisła)
Stacja Narciarska Soszów w Wiśle to ośrodek narciarski położony w pobliżu Wisły (w prostej linii ok. 4 km na zachód od centrum miasta) w Beskidzie Śląskim na północno-wschodnim zboczu Soszowa Wielkiego (886 m n.p.m).

Copyright © 2013 serwis : narta.pl Projekt i wykonanie: Interactive Fit.pl